سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک است که حکیم، پیامبر گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
***** مسافر ثریا - علیرضا نصراللهی نسب *******
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اولین خاطره سفر مشهد من (نویسنده: بابام)

من علیرضا نصراللهی نُه‌ساله، دانش آموزِکلاس چهارمِ دبستانِ شاهد شهید گلدوست هستم؛ شاگرد آقای خوش‌نام.

ضریح امام رضا

تابستان 1382 بود. تازه ده ماهم شده‌بود. به قولِ معروف دهانم بوی شیر می‌داد. خودم که خاطره‌ای به یاد ندارم؛ لکن چند عکسِ کاغذیِّ غیر دیجیتال، از آن سفر داریم که همان‌ها حضرت مادرم را به حرف درآورد. در این سفر، من و مامان به همراه یکی دو دایی و تک‌خاله‌ام بودیم و آن‌ها همراه پدر و مادرشان یعنی جدّ و جدّه‌ی من که آن‌ها را بابایی و مادر خطاب می‌کنم. یادم رفت بگویم، فقط این من نبودم که اسبابِ شیرینیِّ سفر بودم، پسر دایی پنج‌ماهه‌ام آقامحمدحسین هم که چون از حیثِ تاریخ تولّد نیمه دومی، محسوب می‌شود،کلاس سوم است، با ما بود از شما چه پنهان، من هم نیمه دومیِّ همان سالم امّا روز اوّل نیمه‌ی دوم. حدس بزنید روز و ماه تولّد من را!؟ وای خاکْ بر سرِ ظالم، خاطره‌ام چیستان شد.

به مشهد رسیدیم، برای نوه‌ی تُپل مجبور شدند داوطلبانه کالسکه‌ای بخرند تا هم من ذوق کنم و هم خودشان خدای نکرده در راه حرم و بالعکس، ذوب نشوند. حتماً شنیده‌اید که از قدیم می گویند: چایی داغ است، دایی... . الکی نخندید این را برای خنده گفتم. داییِ دوست داشتنی من، اهل ورزش است و چسبیدنِ این وصله‌ها به پدرم شاید، امّا به او نه. شب‌ها که دسته جمعی حرم می‌رفتیم بعد از نماز عشا در صحنِ جامع، محفِلِ خانوادگی‌اِمان، تشکیل می‌شد؛ نقش هم تیله بود، هم نقل، دائم قل می‌خوردم به این طرف و آنطرف؛ مثل تیله.  محمّدحسین فقط نُقل بود و شیرین. چون کوچک بود و قل نمی‌خورد تا تیله هم باشد. راستی یادم رفت بگم، چه قدر مهرهایِ حرم خوشمزه بود.

امام رضا اولین زیارت خاطره

مطمئنّم این سفر و سفر قبلی، که چشمم جایی را نمی‌دید! و سفرهایِ مشهدِ قبلْ‌ترِ پدر و مادرم، و سفرهایِ جُدا جُدایِ قبل‌ترهایِ پدر و مادرم و سفرهای جدّ و آبایم در قرنِ حاضر و قُرون گذشته بر رویِ من نیز آثار و برکاتی بر جای گذاشته است که گل سرْ سبدِ آن خوبی‌ها، عشقی است که من به آقایمسلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرّضاو آبا و اجداد طاهرین و سلاله‌ی مطهّرشان دارم.

خداوندا بچه‌هایِ ما را نیز از مُحبّین اهل‌بیت قرار بده و توفیق شناخت امام زمان و انجام وظیفه‌ای که نسبت به ایشان داریم عنایت فرماید و أیِّدْ وَ احفظ إمامَناالخامنئی. به برکت صلوات بر محمد و آلِ محمّد.

اللهم صل علی محمد و آل محمد

با تشکر از بابام به خاطر...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علیرضا نصراللهی نسب ( دوشنبه 91/10/18 :: ساعت 11:50 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

به استقبال محرم امسال با خاطرات پارسال
لبیک زبانی 0004
لبیک زبانی 0001
لو کان العلم بالثریا
هفته معلم - کانال تلگرام من
مسئله مقدس + عکس
عکس های من از حواشی رژه امروز قم
موهای سپید پدربزرگ (عکس)
انتظار یار دوازدهم (یک طرح ساده)
#LETTER4U
آزمون مدارس تیزهوشان سال ششم به هفتم 94-95 95-94
پرسش مهر 15
گزارشی از اختتامیه مسابقات اوقاف قم
انتخابات شوراهای دانش آموزی - علیرضا نصراللهی نسب
دانلود آرشیو خلاصه برنامه طرح قرآنی 1448 - متن + صوت - شبکه قرآن
[همه عناوین(70)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 30
>> بازدید دیروز: 25
>> مجموع بازدیدها: 534115
» درباره من

***** مسافر ثریا - علیرضا نصراللهی نسب *******
مدیر وبلاگ : علیرضا نصراللهی نسب[67]
نویسندگان وبلاگ :
علیرضا[4]
ستاد ائتلاف[0]
بابا[2]

من علیرضا نصراللهی نسب هستم. اما مهمتر اینکه بنا بر نقلی از پیامبر: «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد» بنا بر این همه ما باید...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
آمریکا[3] . استاد مسعود عالی . امام خامنه ای . برنامه سمت خدا . پرسش مهر 15 . تبلیغات شورای دانش آموزی . تیزهوشان . خلاصه طرح قرآنی 1448 . دفاع مقدس . شهید مجتبی اسدی . شهید مجتبی اسدی . عکس . فتنه . کودک . نمونه دولتی . کتاب . کتاب خوانی . کربلا .
» آرشیو مطالب
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
بهار 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب